BENETTON

Nie przepadam za markami, które całkowicie się umasowiły, wchodząc w stałą kooperację z sieciowymi perfumeriami. Oczywiście nie znaczy to, że moim zdaniem są złe, ale zatraciły dla mnie klimat wyjątkowości. Masowa sprzedaż , masowy odbiorca i … masowe kompozycje. Czy to oznacza, że preferuję tzw. „niszę” ? Nie. W Polsce jest niepopularna cała rzesza marek, które są popularne w pozostałych krajach. Dlaczego ? Bo nie są u nas sprzedawane przez perfumerie sieciowe. A więc u nas są mało znane, choć nie należą do grupy producentów „niszowych”. I wśród moich ulubieńców znajdują się właśnie zapachy takich marek. Luksusowych, słynnych, z bogatą historią a… mało u nas popularnych.

Na pierwszy rzut nie biorę jednak marki czysto „luksusowej” (choć ceny u na ma dość wysokie), a do grona zapachów jakie cenię należy jeden (!) zapach tej marki…

benetton 1

Benetton.

Benetton Group S.p.A. – wg informacji zawartych na stronach internetowych – włoskie przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją i sprzedażą detaliczną odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Siedziba przedsiębiorstwa znajduje się w Ponzano Veneto, w Wenecji Euganejskiej.
Firma została założona w 1965 roku, przez Luciano Benettona wraz z trojgiem jego rodzeństwa – Giulianą, Carlo i Gilberto. Benetton Group jest właścicielem marek United Colors of Benetton, Sisley oraz Playlife.
Zapachy produkowane są we współudziale koncernu Puig.
Benetton przyjęła od początku wyjątkową strategię reklamową, która jest tak sławna jak jej moda. Kampanie reklamowe marki, stworzone i fotografowane przez Oliviero Toscani, są szeregiem kontrowersyjnych obrazów mających na celu zwrócenie uwagi na sprawy społeczne i polityczne. Człowiek z AIDS na łożu śmierci, noworodek nadal pokryty krwią itp. Toscani wycofał się z kampanii Benetton w 2000 roku, ale zaangażowanie Benetton w kwestie społeczne trwa w dalszym ciągu. Zapachy marki dla dzieci i dorosłych są sprzedawane przez Benetton, w połączeniu z Selective Beauty. Pierwsze zapachy firmy, wprowadzono w 1987 roku.

Jakie zapachy marki w moim subiektywnym odczuciu są warte uwagi ?

Colors de Benetton
for women

Colors de Benetton Men
1987 for men

Tribu
1993 for women

Benetton Cold
1997 for women and men

Benetton Hot
1997 for women and men

Zapachem, który lata temu utkwił mi w pamięci i niedawno udało mi się go kupić to TRIBU (1993). Oryginalna butelka jest projektu japońskiego designera, Tamotsu Yagi.

tribu

Nuty głowy: włoska mandarynka, liscie fiołka, czarna porzeczka,

Nuty serca: bułgarska róża, rumianek, geranium, ylang-ylang, marokański jaśmin,

Nuty bazy: benzoin, mech dębowy, drzewo sandałowe, tahitański wetiwer

Kompozycja zaliczona do grupy „kwiatowe”, ale daleka byłabym od tak łatwego szufladkowania tego zapachu.
Zapach-dusiciel. Zapach – uzależniacz. Ma charakterek zapachów z lat 90-tych. Czuję fiołki, różę i jaśmin, przełamane goryczką mchu i wetywerii. Zapach niby świeży, ale nie do końca. Słodki, ale nie do końca. Retro – na pewno. Lekko duszny. Nieco landrynkowy (ale nie mdły). Bardzo lubię takie zapachy. Nostalgiczne, niebanalne. I może nie pochodzą z samych wyżyn kunsztu perfumiarskiego, jednak zasługują na uwagę. Dlaczego ? Bo są inne. Inne w sposób pozytywny. Nie są masowe (choć może kiedyś były) i nie trafią w masowy gust. To dobrze, bo nigdy nie chciałam być utożsamiana z „masami”.

united-colors-of-benetton