Alessandro Dell’Acqua

Włoski projektant mody, urodzony w 1962 roku w Neapolu. Od najmłodszych lat wykazywał zainteresowanie sztuką. Ukończył studia w Instytucie Sztuki w Neapolu. Po ukończeniu studiów współpracował z takimi markami jak Byblos, Genny, Les Copains i Iceberg.

Alessandro+Dell+Acqua 4

Na zdjęciu: projektant

Jego specjalnością w dziedzinie projektowania były dzianiny więc po kilku latach w branży zaczął pracować dla Pietro Pianforini, słynnego włoskiego projektanta dzianin.
Projektant pracował z małą grupą rzemieślników w Bolonii, we Włoszech. Ta grupa specjalistów pracuje teraz dla niego.
W 1995 Alessandro Dell’Acqua założył własną markę. Wielkim przełomem w jego pracy była w roku 1996 jego kolekcja zaprezentowana na światowych pokazach mody. Jednocześnie projektuje dla szwajcarskiego luksusowego domu mody Bally, jak i dla firmy bieliźnianej La Perla.

alessandro-dell'acqua 1

Marka na początku XXI w rozpoczęła ekspansję na chłonny rynek amerykański, otwierając luksusowy salon i sklep na Madison Avenue.

Kreacje Dell’Acqua są bardzo kobiece,przytulne i zmysłowe. Projektant od początku zainspirowany był przez kobiety klasycznego włoskiego kina.
Inspirowały go Sophia Loren, Gina Lolobrigida, Monica Belucci…

alessandrodellacqua  3

Kreacje projektanta noszą obecnie Winona Ryder, Gwyneth Paltrow, Padma Lakshmi, Sophie Dahl, czy Iman.

Projektant stara się we wszystkich kolekcjach podkreślić kobiecą sylwetkę. Alessandro Dell’Acqua postrzega kobiety jak wielkie włoskie aktorki, będące połączeniem surowego seksapilu i silnej kobiecości. Kobiety wg projektanta są silne, piękne i pożądane.
Oczywiście projektuje również modę męską, lecz w mniejszym stopniu niż kolekcje damskie.
Oprócz kolekcji odzieżowych pret-a-porter marka wypuszcza na rynek akcesoria typu buty, torby, paski, okulary czy – jakżeby inaczej – zapachy.

alessandro 5_resize

A co z zapachami projektanta ?
Jak każda wielka marka również Alessandro Dell”Acqua ma swoje zapachy. Niewiele, bo marka skupia się na modzie. Pierwszy zapach marki wszedł na rynek w roku 2001 i nazywał się po prostu Alessandro Dell”Acqua i był kierowany do kobiet. Zmysłowych, seksownych, eleganckich…
W 2003 wyszedł Alessandro Dell` Acqua Man, a w 2005 – Woman In Rose.
Głównym „nosem” marki jest słynny Olivier Cresp.
Mało zapachów ? Mało. Za to przemyślanych i dopracowanych.

Alessandro del acqua 2

A mój stosunek do zapachów marki ? Poluję na pierwszy… Dlaczego ? Bo pociąga mnie wizja, że wszystko co robi projektant zainspirowane jest postaciami wielkich gwiazd włoskiego kina. Lubię takie klimaty. Bardziej do mnie trafiają niż np. zapach inspirowany życiem w wielkim mieście czy nocnymi dyskotekami wielkiej metropolii…
Lubię, gdy za produktem kryje się jakaś „myśl” a nie tylko liczby, jakie zarejestruje się na koncie bankowym firmy…
Doceniam wszelkie pasje i ich podłoże.

alessandro 8
Szukam na rynku takich marek – nie tych popularnych na forach i zalewających wszelkie perfumerie. Tych z ugruntowaną pozycją na rynku, szanującym swoje dobre imię i swoich klientów. Nie działających „pod publiczkę” i na podstawie badań marketingowych.
Więc Alessandro dell”Acqua jest dla mnie wart zainteresowania a jego zapachy warte poszukiwania na rynku.

alessandro 7