CANALI

Canali

Rodzinna firma prowadzona obecnie przez trzecie pokolenie.
Firma z tradycjami a zarazem bardzo nowoczesna.
Canali to marka z własnymi centrami produkcyjnymi zlokalizowanymi we Włoszech i ponad 1700 pracowników na całym świecie. Oprócz swoich 250 luksusowych butików, których liczba nadal rośnie, markę można również znaleźć w ponad 1000 luksusowych sklepach detalicznych w ponad 100 krajach na całym świecie.

canali 3

Marka powstała w latach 30-tych XX wieku jako przedsiębiorstwo rodzinne. Bracia Canali zaczęli tworzyć eleganckie garnitury i męską odzież, ręcznie wykonane w klasycznym stylu, ale z nowych tkanin i przełomowych technik, które wkrótce zmieniły świat męskiej mody.
W latach 50-tych marka Canali stała się jednym z głównych przedstawicieli męskiego Haute Couture.
W latach 70-tych grupa rozszerzyła działalność na rynku międzynarodowym i miała na niego taki wpływ, że do połowy lat 80-tych ponad 50% produkcji zostało przeznaczone na eksport.

Z biegiem lat marka Canali rozszerzyła swoje linie o odzież sportową, bieliznę i akcesoria męskie obejmujące szeroki wybór produktów skórzanych, takich jak pasy i buty, a także biżuterię i zapachy.

Canali 5

Sława Canali dotarła nawet do Białego Domu. Prezydent USA Barack Obama nosi garnitury marki od czasów, kiedy był senatorem.

Canali teraz ma roczne obroty w wysokości ponad 190 milionów euro i eksportuje 75% swojej produkcji. Robi wrażenie. Jak dla mnie również to, że to od ponad 80 lat marka bardzo luksusowa a zarazem ciągle „rodzinna”.

A co z zapachami marki ? Nie ma ich dużo, bo pierwszy został wypuszczony na rynek w 2005 roku.
Tak jak i w kwestii mody, marka wypuszcza na rynek wyłącznie zapachy przeznaczone dla panów.
Eleganckie, dopracowane, w eleganckich butelkach projektowanych z włoskim wyczuciem smaku. Na razie ma ich ok. 10.
Może i mało, ale wolę jak marka wypuszcza niewiele dopracowanych kompozycji niż jak zalewa rynek przeciętniakami.

canali 4
Czy żałuję, że nie robi zapachów damskich ? Nie. Dlaczego ? Bo trzyma styl. Poświęciła wszystko branży męskiej i się tego trzyma. Osobiście szanuję, gdy ktoś trzyma się swojej drogi.

Dla porównania niemiecka marka Bruno Banani produkuje wyłącznie męską bieliznę, ale jeśli chodzi o zapachy to wprowadza na rynek zapachy i męskie i damskie.
Jak dla mnie męskie gacie mają się nijak do damskich aromatów…

Poznałam osobiście jak na razie dwa zapachy marki : Canali Style z 2008 roku oraz Canali Black Diamond z 2007 roku.
Canali Style udało mi się sprawić małżonkowi kilka miesięcy temu, Black Diamond miałam okazję tylko wąchać, o kupnie nie było mowy…

Zapachy są bez wątpienia eleganckie i takie „garniturowe”. Stylowe.
Pasują do całego asortymentu marki i jej eleganckiego, wyrafinowanego i ponadczasowego stylu.
Jak dla mnie zdecydowanie warte uwagi. Szczególnie dla panów ceniących klasyczny styl i ponadczasową elegancję (czyli nie do sneakersów i wyciągniętego t-shirta).

Zapachy marki (w ograniczonym asortymencie) można trafić w perfumeriach internetowych, lub dla wyjeżdżających za granicę w luksusowych butikach marki czy firmowych stoiskach dużych domów towarowych.
Ja na nie poluję, bo chciałabym trafić dla męża na pierwszy zapach marki Canali Man (2005) oraz zapach wypuszczony na cześć powstania firmy – Canali dal 1934 (2009).

canali 2

Reklamy