ACCA KAPPA – klimatyczne zapachy i pielęgnacja


Mam słabość do marek, które w swojej działalności opierają się na tradycji i kunszcie docenianym lata (czy nawet wieki) temu.

Dlatego też ma dla mnie znaczenie, czy marka istnieje od 10 czy od 100 lat. Te współczesne zazwyczaj kierują się podejściem szalenie biznesowym, materialistycznym. Brak w ich działalności emocji i tego rzemieślniczego kunsztu cenionego jeszcze kilkadziesiąt lat temu.
Dotyczy to wielu branż – od perfum, poprzez kosmetyki do akcesoriów czy zegarków.

Oczywiście sporo marek powstałych dawno czy bardzo dawno temu też zatraciło swój styl i jakość kładąc nacisk na własny interes, ale są jeszcze marki kultywujące starą tradycję i nawiązujące do początków własnej działalności. Szczególnie cechuje to firmy, które pozostały w rękach rodziny.


Acca Kappa

Włoska marka, która powstała w 1869 roku w mieście Treviso.
Od prawie 150 lat jest w swojej branży synonimem włoskiego smaku, kultury i elegancji.
Przez polskie prywatne luksusowe perfumerie sprzedawana często jako marka „niszowa”. Rodzinna firma, która pozostaje wierna wartościom ponadczasowym.
Konsekwencja w działaniu na przestrzeni lat daje gwarancję popularności firmie, a osoby kierujące fabryką od początku jej istnienia brały pełną odpowiedzialność za własne decyzje, budząc tym szacunek wielu klientów.
Każdy materiał podlega dokładnemu sprawdzeniu oraz obróbce tak, by spełniał oczekiwania rynku, jak również odpowiadał regułom filozofii firmy – priorytetem jest jednostka i jej otoczenie, oraz komfort jej egzystencji, jako jednostki i jako części grupy.

Naturalne materiały, takie jak miód, drożdże, kiełki pszenicy i innych ekstraktów roślinnych są stosowane wszędzie tam, gdzie tylko to możliwe. Korzystanie z naturalnych składników i użytkowanie maszyn specjalnie zaprojektowanych dla Acca Kappa pomaga firmie w produkcji tzw. dóbr premium najwyższej jakości.

Firma oferuje na rynku produkty do pielęgnacji ciała, luksusowe pędzle do golenia, perfumy…
Wszystkie produkty powstają w całości we Włoszech.

Z zapachów na uwagę zasługują m.in. :

1869 EAU DE PARFUM (drzewno-kwiatowo-skórzany)
Black Pepper & Sandalwood EAU DE PARFUM (drzewno-przyprawowy)
LiboCedro EAU DE COLOGNE (kwiatowo-przyprawowo-drzewny)
Wisteria EAU DE COLOGNE (kwiatowo-drzewno-piżmowy)
Green Mandarin EAU DE COLOGNE (cytrusowo-kwiatowo-piżmowy)
Giardino Segreto EAU DE PARFUM (kwiatowo-szyprowy)
Wisteria EAU DE PARFUM (kwiatowo-drzewno-piżmowy)
Blue Lavender EAU DE COLOGNE (aromatyczno-kwiatowy)

Pierwszy zapach marka wprowadziła na rynek w 1997 roku i był to aromatyczny White Moss. Oczywiście nadal jest produkowany.

Mnie udało się jakiś czas temu zdobyć Hibiscus (2004) – wyjątkowo ciekawy kwiatowy zapach. Prosty, ale niebanalny bo i zapach kwiatu hibiskusa wymyka się nieco standardom kwiatowym.

Mam jeszcze zapach Mimosa (2004) w wersji „solid perfume”. Też interesujący, choć bardzo delikatny i chyba z powodu wersji dość nietrwały.

Po zapachy takich marek z przyjemnością sięgam wiosną i latem, kiedy bardziej czuję związek z naturą…
Dla męża chciałabym „upolować” ciekawy męski zapach 1869 – kompozycję powstałą na cześć utworzenia marki.

Bardzo dobrze, że takie marki na rynku istnieją. Są alternatywą dla wielkich firm masowo zalewających rynek produktami, których popularność rozrasta się na skutek bardziej reklamy niż ich rzeczywistej wartości…

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s