Stare reklamy perfum…


Nie jest nowością dla nikogo zaglądającego na mój blog czy czytającego moje posty, że jestem miłośnikiem zapachów (oględnie mówiąc) – starszych. Nie mówię już o prawdziwych starych kompozycjach typu Mitsouko Guerlain (1919) czy Tabu Dana (1932), które uwielbiam.

old-0

Lubię zapachy z lat 70-ych, 80-tych i 90-tych. Po 2000 roku – może kilkanaście zwróciło moją prawdziwą uwagę i sprowokowało zakup (niekoniecznie dlatego, że uważam je za wybitne).
Tak samo lubię filmy z wielkimi gwiazdami ekranu. Gwiazdami , a nie aktorami. Elizabeth Taylor, Audrey Hepburn czy Cary Grant. Bardzo lubię filmy z okresu „wielkiego Hollywood”. Tak jak współczesne zapachy różnią się od starych, tak współczesne filmy różnią się od starszych. W ten sam sposób. Brakiem głębszej treści i klimatu, pobudzającego prawdziwe emocje.

old-4

Do obszaru życia związanego ze zmysłami podchodzę emocjonalnie, do spraw przyziemnych i bytowych wręcz przeciwnie. Ale przecież życie składa się z różnych kwestii…

Różnice wynikające z okresu powstania dotyczą nie tylko samych zapachów, ale i ich reklam.
Jak można się domyślać, wolę starsze. Niekoniecznie bazujące na seksie czy karierze, czym zajmuje się współczesna reklama perfum.
Niedopowiedzenie, sugestia, klimat…. To było charakterystyczne dla starych reklam. Więcej było rysowanych niż fotograficznych, co też (dla mnie) było ciekawe.

pld-3

Współczesne reklamy kipią seksem, przedstawiają twarze znanych aktorów czy celebrytów, osiłków i biznesmenów. Sugerują : używaj tego zapachu, a będziesz …
– jak gwiazda ekranu
– jak napakowany sterydami macho
– jak wyglansowany biznesmen
– jak seksowna (bliżej nieokreślona) laska

A bo ja wiem ?!
Do mnie to nie trafia…

old-1

Lubię reklamy sprzed lat. Nie stawiają kropki nad „i” i to mi się w nich podoba.
I – nie czarujmy się – wymagały od autora włożenia więcej sztuki i wysiłku niż komputerowo przerobiona buźka gwiazdy czy komputerowo napakowane bicepsy osiłka…

old 2.jpg

3 thoughts on “Stare reklamy perfum…

Skomentuj

