Jakich używamy perfum…


No i mamy problem. Kolejnym elementem akcji Trusted Cosmetics, gdzie zaglądamy do naszych szafek i na nasze półeczki kosmetyczne są zapachy.

vintage-1060201_640

Akcja – polecane zapachy i perfumy

Dla mnie temat nie do przebrnięcia.

No bo jak mam podejść do tego tematu mając kolekcję ok. 280 pełnowymiarowych butelek perfum i ponad 400 oryginalnych miniaturek ?

Nie mam pomysłu.

Kolekcjonuję zapachy od ponad 20 lat, kolekcjonuje książki im poświęcone, albumy tematyczne, biografie wielkich kreatorów mody, którzy pod swoimi markami wypuszczali na rynek również zapachy. Mam na tym punkcie tzw. zajoba i nic na to nie poradzę. Perfumy to moja PASJA nie produkt użytkowy. Oczywiście nie znaczy to, że ich nie używam. Oj, zdecydowanie używam… Ale nie wszystkich bo byłoby to absolutnie niewykonalne. Ponieważ markowe zapachy odpowiednio przechowywane się nie psują i nie tracą nic ze swoich właściwości moja kolekcja ma się dobrze. Nie ma w niej ani tzw. „odpowiedników” (podróbek – nie czarujmy się!), nie ma zapachów marek typu Avon, Oriflame czy C-Thru. Są zapachy wielkich perfumiarzy, zapachy „kultowe”, zapachy które tworzyły historię perfumiarstwa. Ktoś może pomyśleć, że oszalałam mając tyle zapachów. A jak ktoś kolekcjonuje znaczki i ma ich np. 1000 szt ? To nieduża kolekcja jak na znaczki. Ale nie po to się je zbiera, żeby naklejać je na listy…

Moje zapachy to w 90% kompozycje stworzone przed 2000 rokiem.Bo – jak dla mnie – XXI wiek to stopniowy upadek branży perfumeryjnej. Najpiękniejsze są dla mnie zapachy z lat 70-tych , 80-tych i 90-tych. Ubolewam, że wiele słynnych marek nie weszło nigdy na polski rynek z braku dystrybutorów. Zdarzają się czasem w perfumeriach internetowych, ale ludzie ich nie znają więc.. nie kupują. A szkoda, bo wiele wspaniałych kompozycji (znanych na świecie) można czasem upolować za niewielkie pieniądze. I wiele osób, które myśli, że za luksusowy, wspaniały zapach trzeba wydać 200 czy 300 zł jest w błędzie.

Na zdjęciach prezentuję te swoje zapachy, które… miałam pod ręką. I wszystkie mogę polecić. A jeśli ktoś ma ochotę zobaczyć więcej zapachów z mojej kolekcji to zapraszam do działu „Kolekcja 2015” (bo dział „Moje nowe nabytki 2016” pozostaje wciąż nie uzupełniony).

IMG_8929_resize

Yves Saint Laurent Y zapach szyprowo-owocowy (1964)

Etienne Aigner Explosive zapach szyprowo-kwiatowy  (1986)

Guerlain Acqua Allegoria Flora Nymphea  zapach kwiatowy  (2010)

Sisley Eau du Soir  zapach szyprowo-kwiatowy  (1990)

Jean Paul Gaultier Classic  zapach orientalno-kwiatowy  (1993)

Vivienne Westwood Boudoir zapach szyprowo-kwiatowy  (1998)

E.Coudray Esperys zapach orientalno-kwiatowy  (2007)

Jean Louis Scherrer  Nuits Indiennes  (1994)

Kenzo Jungle L’Elephant  zapach orientalno-przyprawowy ( 1996)

Van Cleef & Arpels Murmure  zapach kwiatowy  (2002)

Paco Rabanne La Nuit zapach szyprowo-kwiatowy  (1985)

Yves Saint Laurent Rive Gauche  zapach kwiatowo-aldehydowy (1971)

L’Artisan Mon Numero 10  zapach orientalny  (2011)

Geoffrey Beene  Geoffrey Beene  zapach kwiatowy  (1998)

Van Cleef & Arpels Oriens  zapach szyprowo-kwiatowy  (2010)

IMG_8947_resize

Custo Barcelona Glam Star zapach szyprowo-owocowy  (2012)

JOOP! Le Bain  zapach orientalno-kwiatowy  (1989)

Jesus del Pozo On ella  zapach kwiatowy  (2001)

Byblos Byblos  zapach kwiatowo-owocowy  (1990)

Estee Lauder Youth-Dew Amber Nude  zapach orientalno-waniliowy  (2005)

Bijan Bijan orientalno-kwiatowy  (1986)

IMG_8955_resize

Guerlain Shalimar  zapach orientalno-przyprawowy  (1925)

Rochas Femme  zapach szyprowo-owocowy  (1944)

Moschino Moschino zapach orientalny  (1987)

Regine’s Regine’s  zapach orientalno-kwiatowy  (1989)

Tous Touch zapach kwiatowo-owocowo-gourmand  (2006)

IMG_8957_resize

Christian Dior Hypnotic Poison  zapach orientalno-waniliowy  (1998)

Laura Biagiotti Venezia  zapach orientalno-kwiatowy (edycja 2011)

Giorgio Beverly Hills  So You zapach orientalno-kwiatowy  (2002)

Chloe Narcisse  zapach orientalno-kwiatowy  (1992)

Sean John Empress zapach kwiatowo-owocowy  (2011)

 

Gdyby mnie zaczęto pytać, jakie zapachy bym poleciła to nie byłoby końca takiej wypowiedzi. No bo : dla kogo, na jaką okazję, na jaką porę, do jakiego stylu, z jakiego okresu… Temat rzeka. Ale jeśli ktoś chciałby ode mnie jakiejś rady, to chętnie pomogę i doradzę…

12 thoughts on “Jakich używamy perfum…

  1. Masz cudowną kolekcję, mogłabym ją oglądać i wąchać godzinami 🙂 Szczególnie miniaturki – też je zbieram, ale niestety mam trochę skromniejszą ilość:) A właśnie, miałabym dwa pytania do Ciebie: znasz może jakiś zapach, który byłby podobny do Chloe Innocence? Niestety ten powoli znika z rynku i obawiam się, że wkrótce będzie niedostępny. I chciałabym jeszcze zapytać o książkę. Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem kupna jakiejś o miniaturkach, ale wybór jest spory a nie chciałabym kupić czegoś, co traktuje temat po łebkach.

    Polubione przez 1 osoba

    • O Chloe Innocence otarłam się lata temu. Kompletnie nie mój klimat. Nie lubię zapachów lekkich czy świeżych. Obawiam się, że będziesz miała w Polsce problem, bo Innocence nie widziałam nawet w perfumeriach internetowych od lat. Popatrz na nuty i perfumiarza. Perfumiarz ma zazwyczaj swój określony styl, który powiela. Ja bym przeanalizowała zapachy kwiatowo-zielone stworzone przez Nathalie Lorson… 🙂 Informacje o książkach podeślę Ci na e-mail, a w tym tygodniu zrobię taki wpis (ze zdjęciami) na blogu. Mam kilka o miniaturach, ale większość kupowana na brytyjskim Amazonie… 😦

      Lubię to

      • Dziękuję za odpowiedź 🙂 Kupowanie na Amazonie mnie nie przeraża, można tam znaleźć sporo ciekawych książek, nie tylko z dziedziny perfum – no i ceny zdecydowanie lepsze, niż na krajowych portalach 🙂

        Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

