Perfumy dla … psów


Czasami przychodzi mi na myśl, że świat zwariował…
Mam takie wrażenie słuchając niektórych wiadomości, oglądając czasem reklamy czy przeglądając ilustrowane magazyny.

Jakbyśmy zapominali, jako ludzie, co jest ważne w życiu, do czego warto dążyć, co pielęgnować czy jaki mieć stosunek do otaczającego nas świata.

Na każdym kroku widzę, jak głupota goni głupotę i jak ten absurd ma coraz większe rzesze zwolenników.

Niedawno trafiłam na taki interesujący produkt rynkowy jak … perfumy dla psów.
I nie mam tu na myśli produktów pielęgnacyjnych, które są w jakiejś formie perfumowane. Mam na myśli PERFUMY.

dogs 1

I jak dla mnie świadczy to o kilku rzeczach…

Po pierwsze : chyba nie mamy większych potrzeb, bo produkujemy towary absurdalne
Po drugie: traktujemy zwierzęta jak przedmioty, które mają NAM zapewnić lepszy humor czy stanowić element, który podnosi nasz prestiż czy daje nam rozrywkę.

Nie mamy szacunku dla świata , który nas otacza. Perfumy dla psów ? Wolne żarty. Zwierzęta nie są po to, abyśmy ubierali je w kubraczki, zawiązywali im kokardki na łbach czy perfumowali sierść. To żywe istoty, które nie urodziły się po to, żeby zaspokajać nasze ego.

dogs 3

„Psi węch jest najważniejszym i najbardziej rozwiniętym zmysłem u psa. Między psem a człowiekiem jest w tym przypadku zasadnicza różnica. Człowiek odbiera świat za pomocą wzroku, najważniejszego u niego zmysłu na podstawie dostrzeganych przez niego obrazów. Pies natomiast odtwarza obrazy ze świata przy pomocy odczuwanego zapachu. Psi węch u psa jest nawet cztery razy większy niż u ludzi.”

Perfumowanie psa to bezmyślne krzywdzenie zwierzęcia. Ubolewam, że pęd za pieniądzem podsuwa ludziom pomysły na wprowadzanie na rynek takich produktów. Najpierw kubraczki, kokardki na łebkach, teraz perfumy… Jeszcze chwila i będą kolczyki, bo reklamę torebki dla psów też już widziałam.

dogs 2_resize

W naszych rodzimych sklepach z artykułami dla zwierząt też pojawiły się „perfumy dla psów”.

I jak czytam taki opis psich perfum to robi mi się niedobrze …

” Perfumy Tierra mają zapach pełen emocji, subtelny, ale i wyrazisty. Są mieszanką esencji drewna z głęboką nutą wanilii, piżma i karmelu.”

… i cena… 53,00/ 90ml

dogs 4

Właściciele psów może i są zachwyceni – same zaś psy niekoniecznie. Zapominamy, że to żywe istoty, które nie żyją po to, żeby zapewniać nam, ludziom, rozrywkę czy zaspokajać nasze chore aspiracje.

Jak dla mnie – świat zwariował. I stwierdzam to ze smutkiem…

dogs 6_resize

3 thoughts on “Perfumy dla … psów

  1. Trudno się nie zgodzić w tym, co piszesz. Zwierzęta nie lubią obcych zapachów i psikanie ich czymkolwiek, co nam wydaje się pachnieć jest tym, czym byłoby dla nas noszenie na sobie nielubianych zapachów.

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

