Takim reklamom mówię „NIE”


Patrzę od jakiegoś czasu na reklamy zapachów i oczom nie wierzę.
Nie żebym nie była „nowoczesna” czy „otwarta” na nowe pomysły. Jestem też w miarę tolerancyjna jeśli chodzi o otaczający mnie świat. Ale od jakiegoś czasu coś mi nie pasuje w tym „otaczającym świecie”. Również w reklamie w tej tak bardzo interesującej mnie branży.
Reklama – istotna kwestia wszędzie tam gdzie występuje produkcja, handel czy usługi. Ale mam nieodparte wrażenie, że ta reklama tak jak i otaczający nas świat stała się płytka, agresywna, byle-jaka….
Nie mówię już o reklamie jaką posługują się producenci artykułów masowych – proszki do prania, suplementy diety czy telefonia komórkowa. Poziom – dramatyczny, ale mniejsza o to.
Zastanawia mnie to, dlaczego producenci „dóbr luksusowych” nie zastanawiają się nad własnymi reklamami, albo dlaczego ich przemyślenia idą w tak dziwacznym kierunku….

Kontrakt z gwiazdą filmową Charlize Theron, która od lat oficjalnie w wywiadach przyznaje się, że kąpie się jedynie raz w tygodniu bo „woda źle wpływa na skórę”…

Aktorka głośno mówi w mediach o tym, że codzienne mycie jest przereklamowane…

Kompletna, zadeklarowana „brudaska” reklamuje markę super luksusową i zapach, który od lat bije rekordy popularności na świecie…
Do mnie to nie przemawia….

MEP_PLV_Jadore220x285.indd

Lancome – kolejna marka luksusowa istniejąca od kilkudziesięciu lat. Twarzą ostatniego zapachu jest kolejna wielka gwiazda – Julia Roberts. Ta z kolei w wywiadach udziela informacji, że nie depiluje pach i nie używa dezodorantów…

Również wypowiada się publicznie, że nie lubi często myć włosów. Lubi za to czuć własny zapach… Co na to Lancome i jego posunięcie dokonania wyboru aktorki jako twarzy marki ?

Nieogolone pachy Julii na rozdaniu Oscarów widać było na zdjęciach jakie media puściły w świat. Na szczęście zapachu ze zdjęć czuć nie było…

lancome 1

 

To też do mnie nie przemawia…

No i prawdziwy hit ostatnich lat – reklamy Toma Forda.

Jak na mój gust ten facet „odleciał”. Nawet szokowanie powinno iść w parze z jakimkolwiek dobrym smakiem. Kreator jakby o tym nie pamięta. I nie chodzi już o to, że seks się dobrze sprzedaje, ale jest granica miedzy seksem zmysłowym a ordynarnością…

new-tom-ford 2
Do mnie te reklamy kreatora nie przemawiają, ale jestem kobietą. Pomyślałam, że może mężczyźni mają inny odbiór (teoretycznie zapewne mają). Pokazuję mężowi zdjęcie gołej wydepilowanej kobiety przyciskającej do wyoliwkowanego krocza zapach Toma Forda i pytam : „kochanie, miałbyś ochotę zabrać tej Pani buteleczkę i spryskać się zawartością ?” Mina starczyła za odpowiedź…Nie miał by ochoty…

Nie twierdzę, że banalna reklama jest lepsza. Ale czyż nie ma szerokiego pola do popisu pomiędzy banałem a ordynarnością ? Czy musimy wybierać między skrajnościami ?
Do zakupu nie zachęcają mnie zdjęcia perfum reklamowanych przez osoby, które się nie myją, nie golą czy nie używają dezodorantów, a na dodatek tego nie ukrywają… Co na to taki DIOR czy Lancome ?
Nie zachęcają mnie do zakupu zdjęcia perfum przyciskanych do nagich miejsc intymnych. Seks ? Czemu nie. Wulgarność – zdecydowanie nie.

Kontrowersyjność ma na celu zazwyczaj 2 rzeczy – albo zwrócenie uwagi na pewne ważne kwestie (zazwyczaj społeczne), albo zarobienie większej kasy. W reklamach marki United Colors of Benetton występował pierwszy przypadek, w reklamach Toma Forda jedynie ten drugi.

I na koniec… czy przemawia do was reklamowanie zapachów po 250, 00 za butelkę przez 15-17 letnie dzieci ???  A płaszczyków po 5000,00 lub torebek po 10 000,00 ? … Np. marki Burberry…?

Do mnie – NIE…

burberry 1

Znaki towarowe, zdjęcia i nazwy firm zostały użyte w celach informacyjnych.

Skomentuj

