Popularność marek i zapachów


 

f 2

Mając sposobność rozmawiać z różnymi ludźmi o zapachach obserwuję od lat, że operują oni w rozmowie 5-6 markami, bo tyle przeciętnie przychodzi do głowy przeciętnemu osobnikowi, który stosuje na co dzień jakieś zapachy.
Oczywiście są to marki dostępne w sieciowych perfumeriach i widoczne na reklamach w elegantszych kobiecych magazynach.
Co bardziej obeznany osobnik błyśnie czasem nazwą (najpopularniejszej) marki „niszowej”.
Bo co zazwyczaj jest popularne ? To co dostępne jest w popularnych sieciówkach, co widzimy na reklamach i czego w Polsce jest Dystrybutor.
Co bardziej „wyrafinowany” użytkownik zapachów sięga po „niszę”, ale ta „nisza” w Polsce to też te kilka najpopularniejszych (tak!) marek, które wciska nam kilka wyspecjalizowanych prywatnych perfumerii. I te „nisze” nie zawsze są takie wyjątkowe – tu też rządzi kasa i polityka sprzedaży. Dystrybutora takiej „niszy”. Przy zapachach niszowych sprytne firmy działają na psychikę i gust odbiorcy wmawiając mu, że to zapachy „niszowe”, „dla wybrańców”, „wyjątkowe”, „mało popularne”, „drogie, a więc znakomite”. Powiem krótko : G… prawda.

A marek produkujących zapachy na świecie są setki. Marek słynnych, luksusowych, z bogatą historią, marek których kompozycje weszły na stałe do historii perfumiarstwa.
A u nas nie są znane lub ich znajomość jest bardzo mierna.
Czasem można je znaleźć w perfumeriach internetowych (bo te mają swoje źródła zaopatrzenia, niekoniecznie związane z oficjalnymi Dystrybutorami w Polsce). Zazwyczaj niewiele sztuk, często dość długo są w ofercie bo skoro nie są znane to mało kto zwraca na nie uwagę. A szkoda…

Nie wszystkie marki światowe weszły we współpracę z perfumeriami sieciowymi – wiąże się to z ich mniejszą popularnością wśród tzw. masowego odbiorcy, ale też i zapewne nie zależy tym markom na masowej sprzedaży jak też na sztucznym windowaniu cen – bo to charakteryzuje „sieciówki” perfumeryjne.
Wiele tych marek ma sprzedaż swoich zapachów w swoich firmowych salonach czy butikach, ale takich w Polsce nie mają. A więc wiele wspaniałych zapachów umyka uwadze przeciętnemu użytkownikowi perfum.
Żeby rozwinąć pewną wiedzę, trzeba wyjść poza perfumerie sieciowe czy drogerie i nawet te  kilka perfumerii specjalizujących się w tzw. „niszy” również nie posiada znaczącej części marek w swojej ofercie.

fragrances 1

Mało kto jednak ma czas czy nawet ochotę zagłębiać się w tematykę świata zapachów wychodząc poza wiedzę podstawowych marek czy popularnych bardziej lub mniej zapachów . Żeby posiąść wiedzę dotyczącą świata zapachów trzeba pogrzebać dokładniej w internecie, zainteresować się książkami z tej branży (są takie, nawet dużo). Tylko we współczesnym świecie wszystko jest szalenie powierzchowne, spłycone do granic możliwości.
Młodzież nie czyta lektur tylko dostępne na rynku „streszczenia”, ludzie w przeważającej większości (statystyki są nieubłagane) nie czytają zwykłych książek to jak mają wysilić się na wyszukanie na rynku i przeczytanie książek z dziedziny perfumiarstwa ?
Przecież dla 95% społeczeństwa zapach to jedynie jakiś kosmetyk do używania. Żeby ładnie pachnieć w pracy, seksownie w klubie i zmysłowo na randce. A najlepiej, zapytać na forum co kupić i zamówić w perfumerii internetowej to co inni polecą…

I tak rozwija się popularność określonych marek czy zapachów. Nasz gust kreują media i polityka Dystrybutorów marek luksusowych oraz polityka zarządów perfumerii sieciowych.

Nie dla każdego świat zapachów musi być od razu pasją, której poświęca czas, energię i pieniądze. Ludzie mają różne zainteresowania i dla niektórych butelka czy nawet kilka butelek perfum to jedynie jedne z wielu kosmetyków w łazience.

Ubolewam jednak, że spotykam czasem na swojej drodze ludzi, którzy uważają się za znawców czy koneserów, a mają tak mierne pojęcie o branży, jej markach czy słynnych kompozycjach , że aż przykre.
A przecież branża jest tak piękna i rozległa. Tylko żeby ją naprawdę poznać, trzeba czegoś więcej niż wąchania blotterów w popularnej perfumerii.

 

f 1

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s